Skiferie til Japan

Kom og oplev JaPOW!

Verdenklasse champagnepudder i Japan

Hvis du tænker på kreative og dynamiske samfund, som gør tingene på deres helt egen facon, så er det svært at undgå at tænke på Japan. Landet er kendt som “landet med den opadgående sol”, et navn der referer til landets geografiske placering i østen, hvor dagens første solskinstråler rammer. Det er derfor ingen overraskelse at Japan er et land der altid er et skridt foran med fremtidstankerne.

"I den japanske pudder, kan du ikke høre dig selv, når du kører. Du hører hverken de lange eller de korte sving. Du flyder bare, og det er der ikke mange ting i verden, som kan måle sig med den følelse"

- Johan, Snowminds JaPOW Guide

Den japanske halvø

Bestående af vulkanske øer i Stillehavet, er Japan anset som et af asiens mest fremtrædende superkræfter. Antallet af populære og unikke opfindelser der stammer fra Japan, kan ikke tælles. For at nævne nogle stykker; Nintendo spil, samurai, anime, karate, sumobrydning, Pokemon, Geisha og verdens hurtigste lyntoge.

Udover disse inspirerende opfindelser, byder Japan også på moderne byer omringet af unikt landskab. I hjertet af Tokyo by, findes alt fra højlande til kærlighedshoteller, og udsøgte japanske haver, til hellige søer. Såfremt du begynder at føle dig klaustrofobisk, er der ingen grund til bekymring. Et par timer udenfor byen strækker Mt. Fuji bjerget sig op mod skyerne – landets største vulkan og mest berømte landemærke. Japan er et land bestående af uendelige skønheder, hvor der er noget alle kan værdsætte.

Hvad kan du forvente?

Udover de kulturelle vaner og opfindelser, findes noget mindst ligeså vigtigt. Japan besidder et af, hvis ikke dét bedste skiområde i verden! Her findes verdensklasse ski- og snowboardterræn, inklusiv puddersne af den højeste kvalitet, enestående natur og varme kilder. Det er altsammen med til at gøre Japan til et af de bedste steder i verden at holde skiferie.

Sneforholdene i Japan er kendte for at byde på 10-20 meter sne hver sæson! Det er dog ikke kun sneen, men også menneskene og faciliteterne der er helt i top. De lokale er utrolig venlige og hvis du spørger dem om retning, vil du få indtrykket af at de nærmest vil følge dig til destinationen, for at sikre sig, at du kommer den rette vej.

Skiområderne

Skiområderne i Japan er delt op i Nordøen “Hokkaido” og hovedøen “Honshu”. Der er et par centrale forskelle på de to øer.

Hokkaido bliver ofte omtalt, som verdens pudder-mekka. Der findes bedre sne end på Honshu øen, men områderne er mindre stejle sammenlignet med Nordamerikanske og Europæiske bjerge. Hokkaido tilegner sig kortere ophold, men med stærk fokus på off-piste skiløb.

Hovedøen Honshu er dog mere fokuseret på kombinationen af ski og kulturelle aktiviteter. Nagano området har i særdeleshed mange spændende bud på kulturelle aktiviteter.  

Derudover er Japan generelt velegnet for familier! Hvert skiområde er dog forskelligt, hvor Niseko er kåret som et af de mest familievenlige områder.

Det kan du også opleve i Japan

Udover vores skiture, tilbyder vi også muligheden for at kunne blive opslugt af Japans bedste sider, ved at deltage i dagsture til Tokyo eller andre byer i Japan. Kort sagt, bliver det ikke meget bedre! 

Kirsebærtræer, metervis af puddersne og lyntoge. Ordene i sig selv lyder måske meget tilfældige, men det er blot noget af det Japan har at tilbyde! I skiverdenen bliver den japanske sne ofte refereret til som “JaPOW” grundet de mange meter af sne der falder hvert år 🇯🇵🌸🗻⛩✌

Destinationer

Hos Snowminds har vi samarbejde med flere forskellige destinationer i Japan. Hver destination byder på noget unikt og du kan læse mere om hver enkel ved at trykke på destinationen nedenfor:

FAQ

Spørgsmålene er mange, når der skal planlægges en ferie på den anden side af jorden. Vi har her prøvet, at give svar på de spørgsmål, som vi oftes bliver mødt med af vores gæster.

BOOKINGBEKRÆFTELSE

Når din bestilling er blevet bekræftet, får du tilsendt et rejsebevis med dit bookingnummer.  Hvis du ikke modtager denne mail kort tid efter din bestilling, så kan de være endt i “uønsket post” i din mailboks. Er dette ikke tilfældet så ring eller skriv endelig til os, så kan vi fremsende den igen.

NAVN OG FØDSELSDATO

For at sikre din bestilling er det vigtigt, at det navn som du oplyser på billetten stemmer overens med navnet i dit pas. Her skal vi dog kun bruge dit for- og efternavn. Yderligere er det også vigtigt, at du oplyser korrekt fødselsdato. Er der uoverenstemmelser imellem navn/fødselsdato på billetterne og dit pas, så skal du tage kontakt til os med det samme.

DEPOSITUM

Et depositum på 6000kr per person skal indbetales for at kunne bekræfte rejsen.Dette er for at sikre din plads på det pågældende resort, samt at du får rejsen til den bedst mulige pris.

BETALING

Restbeløbet skal betales senest 90 dage før afrejse. Her sender vi en betalingsreminder, hvor betalingen skal ske gennem betalingslinket.

PRISÆNDRINGER

Priserne på vores skiferier er meget dynamiske, da de er afhængige af mange forskellige parametre. Prisen i dag kan derfor være ændret i morgen. Dette kan være på grund af ændret ledighed, afrejsedatoer, tidspunkt, flyruten mv.

Da vi prøver, at tilpasse rejserne så meget som muligt til den enkelte rejsende, er det svært at skrive en præcis pris fra starten. Vi bestræber dog altid på, at holde omkostningerne nede, uden at gå på kompromis med kvaliteten, til gavn for vores gæster.

KOSTER DET PENGE, AT FÅ ET SKRÆDDERSYET TILBUD?

Nej. Hos Snowminds sætter vi stor ære i at sammensætte præcis det tilbud, der passer til dig og dine behov, og derfor koster det ingenting, at få et tilbud, på en af vores eksisterende rejsepakker.

REJSEBEVIS

Du modtager dit rejsebevis senest 3 uger før afrejse. Det er ikke nødvendigt, at printe rejsebeviset ud, da emailen kan medbringes i lufthavnen, samt ved transfer på destinationen.

REJSE- OG AFBESTILLINGSFORSIKRING

Rejse- og afbestillingsforsikring tegnes i samarbejde med Europæiske. Afbestillingsforsikringen skal tegnes i forbindelse med indbetaling af depositum hvor rejseforsikringen kan tegnes frem til 1 uge før afrejse. Vi anbefaler altid vores gæster, at tegne forsikring til “ski og anden sport”, da du ellers ikke vil være dækket i forbindelse med en skade opstået ved udøvelse af skisport.

 

Det kan du læse mere om på deres hjemmeside.

BAGAGE

Ved bestilling af en skiferie igennem Snowminds, er indtjekket bagage, samt 1 skibagage (1 par ski+støvler/snowboardtaske) indkluderet i prisen. I dit rejsebevis vil du få oplyst hvor mange kilo, du maksimalt må medbringe. De specifikke regler varierer fra flyselskaberne, og du vil altid kunne tjekke hvad deres regler er, på deres hjemmeside.

ÆNDRINGER I DIN BESTILLING

Ændringer og annulleringer skal ske skriftligt til Snowminds, og kan kun foretages af den rejseansvarlige. Vær opmærksom på, at der kan forekomme omkostninger i forbindelse med ændringer i din bestilling.

Kontakt os hurtigst muligt, hvis du ønsker at lave ændringer i din bestilling.

VISUM TIL Japan

Det er ikke nødvendigt at have visum for at tage på ferie i Japan. Du kan opholde dig i landet i op til 90 dage som turist.

HVAD HVIS JEG GERNE VIL OPGRADERE MIN FLYREJSE?

Det er muligt, at opgradere din flyrejse, hvis du ønsker mere plads eller komfort, samt de andre medfølgende fordele, som følger med en opgradering.

Det varierer flyselskaberne imellem, hvilke opgraderingsmuligheder og fordele, som der tilbydes. Typisk kan der opgraderes fra economy class, til economy+, business class. Du kan læse nærmere om de pågældende opgraderingsmuligheder på flyselskabernes hjemmeside.

Det er kun muligt, at hjælpe dig med opgraderingen, hvis dette er ledigt på din afrejsedag. Vi kan derfor ikke garantere, at en opgradering altid kan lade sig gøre, men så snart vi har fået besked fra flyselskabet om opgraderingen er muligt, så vil vi kontakte dig med en ny pris samt vilkårene for opgraderingen.

Ønsker du at acceptere opgraderingen, sender vi dig en ny faktura med den endelige bekræftelse på din ønskede opgradering.

Prislejet for opgraderinger varierer signifikant fra selskab til selskab.

Vi anbefaler, at du skriver eller ringer til os i god tid, hvis du ønsker at opgradere din flyrejse.

GENERELLE VILKÅR OG BETINGELSER

HVORDAN BESTILLER JEG EN SKIFERIE?

På vores hjemmeside:

På hver af vores destinationer i Canada og Japan har vi sammensat 3 forskellige rejsepakker, som gennem vores erfaring, stiller de forskellige behov, som I måtte have på jeres skiferie. Du kan læse mere om de forskellige rejsepakker her.

Disse rejsepakker er:

  • Gold
  • Go Big
  • Supreme Experience

Vores rejsepakker som I ser på hjemmesiden er forslag, og hvis der ønskes ændringer til de enkelte rejsepakker, så vil vi med glæde assistere i dette. Ønsker I ændringer, så må I meget gerne udfylde kontaktformularen eller ringe til os, så vi kan hjælpe jer bedst muligt.

Hvordan ved I hvad der er det bedste for mig på min skiferie?
Vi har stor erfaring med at skabe livslange oplevelser for vores skiinstruktører og gæster rundt omkring i verden. Vores rejsekonsulenter har dybdegående kendskab til hvad der kræves for at realisere jeres drømmeskiferie.

Bekræftelse
Når du er tilfreds med vores rejsetilbud, sender vi dig en bekræftelse.

Hvad hvis jeg har spørgsmål efter jeg har bestilt min skiferie?
I er altid velkommen til at ringe eller skrive til os, så vi kan sikre jer den bedste oplevelse hele vejen igennem jeres rejseforløb. Vi sætter en ære i at give en god personlig oplevelse til alle vores gæster. Derfor bestræber vi os på, at det er den samme rejsekonsulent, som I først har været i dialog med, som I vil fortsætte med op til afrejse, for at sikre den korrekte information bliver givet rettidigt, og at I er trygge ved forløbet.

REJSEGARANTIFONDEN

Vi er dækket af rejsegarantifonden, som sikrer dig de bedste rettigheder, såfremt der skulle opstå problemer på din skiferie. Du kan læse mere om rejsegarantifonden på deres hjemmeside:

https://www.rejsegarantifonden.dk/forside/

TRANSPORT FRA LUFTHAVNEN TIL DESTINATIONEN

Som en del af din rejse med Snowminds er transfer tur/retur inkluderet i prisen. I dit rejsebevis vil det fremgå hvor du skal henvende dig i lufthavnen på destinationen.

* Supreme Experience gæster, som har privat transfer får ligeledes besked i deres rejsebevis, hvor de skal henvende sig i lufthavnen.

IND- OG UDTJEKNING AF INDKVARTERINGEN

I dit rejsebevis vil det fremgå hvad tid du skal tjekke ud. Indtjekning er som regel mellem 15-18, og udtjekning mellem kl.8-10 om formiddagen.

FORPLEJNING

Hvis du har valgt vores rejsepakker Go Big eller Supreme Experience, vil der være morgenmad inkluderet på dit hotel. Har du valgt Gold rejsepakken, og ønsker at få forplejning med på din ferie, så oplys os det ved bestilling, og vi vil tjekke mulighederne for dig.

ALLERGENER OG DIÆTER

Hvis du har nogle former for allergier eller følger en specifikt diæt, så vil vi gerne hjælpe dig med at underrette dit hotel. Vi kan dog ikke garantere, at de kan tage hensyn til din diæt.

LIFTKORT

I dit rejsebevis vil det fremgå, hvor du skal afhente dit liftkort. Dette vil typisk skulle afhentes på liftkortkontoret, som ligger centralt i byen, som regel tæt på hovedlifterne. Husk at medbringe dit rejsebevis, således, at du kan få udleveret dit liftkort.

*Godt huskeråd er at tage billede af liftkortet, når du har modtaget det, hvis du skulle miste det. Skulle det uheldige ske at du mister dit liftkort, vil det på de fleste destinationer være muligt at få et nyt, mod et mindre beløb, såfremt du kan fremvise et billede af liftkortnummeret.

SKI-/SNOWBOARDLEJE

Hvis du ønsker, at bestille skileje, kan vi sagtens inkludere dette i din bestilling hjemmefra, da vi får nogle gode priser på destinationerne. Har du valgt at gøre dette, kan du afhente dit udstyr hos skiudlejningen på destination, mod fremvisning af dit rejsebevis. Den specifikke skiudlejningspartner, som du skal henvende dig hos vil også fremgå af dit rejsebevis.

REKLAMTATION

Skulle der mod forventning opstå en situation, hvor rejsen ikke lever op til dine forventninger, bedes du hurtigst muligt henvende dig til kontaktpersonen, som er oplyst i dit rejsebevis. Hvis dette omhandler din indkvartering, så henvend dig først hos receptionen og derefter til kontaktpersonen eller kontoret i Danmark.

Har du prøvet at løse din udfordring på destinationer, samt været i kontakt med din kontaktperson, men uden held, bedes du indsende din reklamation på [email protected] senest 2 uger efter hjemkomst. Har du ikke rapporteret din reklamation rettidigt vil disse ikke blive behandlet.

GLEMTE SAGER

Vi vil meget hjælpe dig med efterlysning af glemte sager. Skulle du glemme noget på din rejse, så tag kontakt til os hurtigst muligt, så skal vi glædelig hjælpe dig videre.

Tilmeld dig vores gratis Infomøder

Find et fysisk infomøde nær dig, eller se med fra sofaen under et af vores online infomøder

Se infomøder her